N.C.N. SLOVAKIA s.r.o

Časté otázky

Oplatí sa pridávať aditíva do paliva?

Zvýšiť výkon motora a znížiť spotrebu môžete aj samotným palivom. Na čerpacích staniciach takmer každej značky nájdeme prémiové viac aditivované palivá. Ak tankujete bežnú, alebo dokonca menej kvalitnú naftu oplatí sa pridávať aditíva do nafty . Pridávanie aditív do nafty má niekoľko dôvodov. Najmä zvýšenie mazivosti, čo pomáha znižovať opotrebenie vstrekovačov, zvýšenie cetánového čísla, detergentný, teda čistiaci účinok, zníženie penivosti, čo oceníte pri tankovaní. Väčšina aditív pomáha brániť korózii. V zimnom období však majú ešte jednu podstatnú vlastnosť. Znižujú teplotu pri ktorej nafta tuhne a zvyšujú jej filtrovateľnosť.

Koľko vás to bude stáť? Prémiová aditivovaná nafta je na čerpacích staniciach v priemere o 0,2 €/l drahšia ako bežná nafta. Aditívum do nafty vás bude stáť od 0,05 do 0,11 €/l. Pri väčších baleniach (0,5l) môže cena klesnúť až na 0,016 €/l. Výhodou je, že naozaj máte istotu, že aditívum v nafte je.

Pri aditívach pre benzín ide zväčša o zmesi určené pre staršie autá navrhnuté na olovnatý benzín. Pridaním takejto zmesi do bezolovnatého benzínu tak pomáhate chrániť sedlá ventilov vášho motora.

Aký je rozdiel medzi produktmi METANOVA a inými prísadami do oleja?

Väčšina produktov na trhu obsahuje cudzorodé látky: teflón, molybdén, zinok
ktoré môžu byť škodlivý pre motor. Metanova neobsahuje žiadnu z týchto zložiek
Metanova neovplyvňuje vlastnosti oleja do ktorých sa pridáva, nie je aditívum ale zušlachťovač povrchu kovu-modifikátor trenia.

Pre aký typ motora je vhodný M1 a C3? Benzínový alebo naftový motor?

Prísada Metanova je možné aplikovať do všetkých typoch motorov, benzínové,
naftové, Wankel alebo turbo motory. Je vyvinutá pre autá, motocykle, nákladné
automobily, autobusy, traktory, stavené stroje, poľnohospodárske stroje lodné motory a iné špeciálne motory. Je vhodná pre všetky dostupné oleje ropné, pol- a plno syntetické. Prísada bola testovaná v TÜV v motoroch s katalyzátorom.
M1 sa používa do novších motorov a C3 je vhodná aj do starších t.j. nad 100 000 odjazdených km.

V akom pomere a ako často sa má používať prísada do oleja M1 a C3?

5% olejovej náplne nahradiť Metanovou.. /250ml balenie slúži na ošetrenie 5 l olejovej náplne/Po aplikácii je vhodné nechať motor bežať alebo absolvovať jazdu. Treba aplikovať po každej výmene oleja a olejového filtra. Pri ďalšom použití je pomer miešania 2,5%.

Dá sa používať Metanova aj do prevodoviek?

Odporúča sa používať iba pre manuálne prevodovky. Nesmie sa používať v automatických prevodovkách!!!

Ako často a v akom pomere sa má používať prísada do pohonných hmôt SEL a LEN?

METANOVA SEL aj METANOVA LEN sú celoročné aditíva do paliva..
Prvotné ošetrenie 25 ml LEN alebo SEL na 40 litrov paliva.
Pravidelné ošetrenie 15 ml na 40l paliva
Koncentrát aditív zlepšuje spaľovanie, znižuje spotrebu, bráni kondenzácii vody, zabraňuje tvorbe korózií neutralizuje kyseliny, vylepšuje studené štarty, zabraňuje zamŕzaniu potrubí palivového systému a udržuje sa palivová sústava v čistote.
Výrazne vylepšuje kvalitu paliva, ktorá potom spĺňa náročné kritéria moderných motorov.

Prípravok METANOVA SEL je aj pre motory s filtrom pevných častíc (DPF)?

Metanova SEL je koncentrát aditiv na zlepšenie a dokonalejšie spaľovanie motorovej nafty ,je vhodne do všetkých typov naftových motorov . Aditiva v ňom obsiahnuté zabezpečujú dokonalejšie spaľovanie a tým aj menšie nároky kladené aj na filter pevných častíc /DPF/.
Jednoznačne nemôže DPF nijakým spôsobom poškodiť.